BLOG

Airbus: Το πρώτο «πράσινο» επιβατηγό αεροσκάφος. Πότε και πώς

airbus-zero-e

Η ευρωπαϊκή εταιρεία Airbus αποκάλυψε τα σχέδια της για τη δημιουργία του πρώτου επιβατηγού αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων στον κόσμο. Τα ορυκτά καύσιμα θα αντικατασταθούν πλήρως από υδρογόνο με σκοπό τη σημαντική μείωση του κλιματικού αποτυπώματος της αεροπορικής βιομηχανίας.


Η αρχική ονομασία του αεροσκάφους είναι ZEROe, υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο να πετάξει περίπου το 2035 και θα μεταφέρει από 100 έως 200 επιβάτες ανάλογα με το τελικό σχέδιο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί υποστηρίζει πως «πρόκειται για μία ιστορική στιγμή για την εμπορική αεροπλοΐα συνολικά» και πως «αποτελεί τη σημαντικότερη φάση μετάβασης που έχει δει ποτέ η αεροπορική βιομηχανία». Πρόσθεσε, επίσης, «φιλοδοξία μας είναι να υλοποιήσουμε ένα τολμηρό όραμα για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών ρύπων. Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση του υδρογόνου -τόσο ως συστατικού των συνθετικών καυσίμων όσο και ως πρωτογενούς πηγής ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη- έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά το κλιματικό αποτύπωμα της αεροπορικής βιομηχανίας».


Η εταιρεία έχει τρία διαφορετικά σχέδια που περιλαμβάνουν τουρμποκινητήρες που λειτουργούν με υγρό υδρογόνο αποθηκευμένο σε δεξαμενές και επιτρέπουν στο αεροπλάνο να πετάει 1.000 με 2.000 ναυτικά μίλια (3.700 χιλιόμετρα) αναλόγως πάντα και με το μοντέλο. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, αναλυτές δηλώνουν επιφυλακτικοί για το φιλόδοξο αυτό σχέδιο και ότι ίσως μπορέσει να ολοκληρωθεί μετά το 2040. Ωστόσο, η εταιρεία υποστηρίζει πως θα έχει επιλέξει έως το 2025 την τεχνολογία που τελικά θα ακολουθήσει.


Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Airbus τόνισε ότι η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο δεν μπορεί να πετύχει χωρίς τη συνδρομή κυβερνήσεων και άλλων εταιρειών. Αυτό, γιατί χρειάζεται ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιούνται οι πτήσεις καθώς και δημιουργία ασφαλών υποδομών αποθήκευσης και μεταφοράς του υδρογόνου.


Το υδρογόνο είναι αρκετά ακριβό για ευρεία χρήση. Σήμερα, το περισσότερο υδρογόνο που χρησιμοποιείται εξάγεται από το φυσικό αέριο, δημιουργεί όμως εκπομπές ρύπων, οπότε δεν αποτελεί «καθαρός» τρόπος παραγωγής. Γι’ αυτό και η Airbus σχεδιάζει την εξαγωγή υδρογόνου από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης.

Back to top